EnglishFrançais

For Immediate Release

September 1, 2016

Media Release

DAIRY QUEEN® AND DQ® FANS RAISE $1,052 FOR SCIENCE NORTH’S ‘BRAIN FREEZE’ FUNDRAISING CAMPAIGN, HELPING SEND KIDS TO SCIENCE NORTH SUMMER SCIENCE CAMPS

(SUDBURY, ON) – Science North and Dairy Queen® joined forces this summer to launch the ‘Brain Freeze’ fundraising campaign in support of Science North’s Risto Laamanen Fund, established to give children who otherwise couldn’t the opportunity to attend Science North Summer Science Camps.

“We absolutely loved working with Dairy Queen, and were overwhelmed by the support we received from the community throughout this initiative,” says Guy Labine, CEO of Science North. “Many people don’t know that Science North is a registered charity that must selfgenerate 60% of its operating costs, community support like this is pivotal to helping us to drive
our mandate forward.”

Over a two-week period Greater Sudbury Dairy Queen and members of the community contributed $2 from the purchase of every DQ Blizzard® Cake sold, resulting in $1,052 raised. The impact of this contribution means that more deserving children will have the opportunity to experience the magic of Science North Summer Science Camps!

“DQ and kids just go hand-in-hand,” says Dairy Queen franchisee representative, and owner of the Regent Street Dairy Queen location, Carrie Anderson. “We are committed to enriching the lives of children in our communities, and with the support of DQ fans, we’ve provided even more children with the opportunity to be engaged with the science in the world around them.”

The partnership also included an added treat for Dairy Queen customers – an exclusive offer to attend Science North’s Wild Weather exhibition before the exhibition ends on Labour Day. This special promotion has drawn approximately 2,500 Dairy Queen customers to Science North so far this summer.

About Science North
Science North is Northern Ontario’s most popular tourist attraction and an educational resource for children and adults across the province. Science North maintains the second- and eighthlargest science centres in Canada. Science North’s attractions include a science centre, IMAX® theatre, digital Planetarium, butterfly gallery, special exhibits hall, and Dynamic Earth – Home of the Big Nickel, a separate science centre focused on mining and earth sciences. In addition to the two science centres in Sudbury, Science North also oversees an award-winning Large Format Film production unit, as well as an Exhibit Sales and Service unit, which develops custom and ready-made exhibits for sale or lease to science centres, museums, and other cultural institutions all over the world. Science North, in partnership with Laurentian University, have developed North America’s first and only comprehensive Science Communication program, a 10-month joint graduate diploma program. Science North also has a base in Thunder Bay, Ontario, providing science experiences to Northwestern Ontario schools and festivals, including summer science camps and more. Science North is an agency of the Government of Ontario. For more information please visit ScienceNorth.ca.

-30-

Media Contact:

Heather McLean
Media & Communications
Science North & Dynamic Earth
705.522.3701 ext 358
mcleanheather@sciencenorth.ca
sciencenorth.ca

Science North is an agency of the Government of Ontario and a registered charity #10796 2979 RR0001. Dynamic Earth is a Science North attraction. IMAX® is a registered trademark of IMAX Corporation.

Pour distribution immédiate

Le 1 septembre 2016

Communiqué de presse

LES AMATEURS DE DAIRY QUEEN® ET DE DQ® RÉUNISSENT 1 052 $ POUR LA CAMPAGNE « CÉPHALÉE DE LA CRÈME GLACÉE » DE SCIENCE NORD, AIDANT AINSI LE CENTRE À ENVOYER DES ENFANTS À SES CAMPS SCIENTIFIQUES D’ÉTÉ

(SUDBURY, ONTARIO) – Science Nord et Dairy Queen® ont fait équipe cet été pour lancer la campagne de collecte de fonds « Céphalée de la crème glacée » à l’appui du Fonds Risto Laamanen de Science Nord, qui a été établi pour donner aux enfants qui n’en ont pas les moyens financiers, la possibilité de participer aux camps scientifiques d’été de Science Nord.

« Nous avons raffolé de notre collaboration avec Dairy Queen et nous sommes abasourdis par le soutien que nous a donné la communauté tout au long de la campagne », déclare Guy Labine, directeur général de Science Nord. « Bon nombre de personnes ne savent pas que Science Nord est un organisme de bienfaisance enregistré, qui doit générer lui-même 60 % de ses fonds d’exploitation. Un soutien communautaire comme celui-ci est essentiel pour exécuter notre mandat. »

Au cours d’une période de deux semaines, les restaurants Dairy Queen et les résidents du Grand Sudbury ont donné au fonds 2 $ de chaque achat d’un gâteau DQ Blizzard®. Ensemble, ils ont réuni 1 052 $. Leur générosité permettra à un plus grand nombre d’enfants méritoires de vivre la magie des camps scientifiques d’été de Science Nord!

« DQ et les enfants vont de pair », affirme Carrie Anderson, représentante des franchisés Dairy Queen et propriétaire du restaurant Dairy Queen de la rue Regent. « Nous sommes résolus à
enrichir la vie des enfants dans nos communautés et, grâce au soutien des amateurs de DQ, nous avons offert à un plus grand nombre d’enfants la possibilité de s’investir dans la science dans le monde qui les entoure. »

Le partenariat offrait aux clients de Dairy Queen un régal supplémentaire — une offre exclusive de visiter l’exposition Météo turbulente de Science Nord avant que l’exposition touche à sa fin le jour de la fête du Travail. Cette promotion spéciale a incité environ 2 500 clients de Dairy Queen à visiter Science Nord cet été.

À propos de Science Nord
Science Nord est l’attraction touristique la plus populaire du Nord de l’Ontario et une ressource pédagogique pour les enfants et les adultes dans l’ensemble de la province. Science Nord
exploite les deuxième et huitième plus grands centres des sciences au Canada. Les attractions de Science Nord comprennent un centre des sciences, une salle IMAX®, un planétarium numérique, une galerie des papillons, une grande salle d’exposition, et Terre dynamique – site du Big Nickel, un centre des sciences distinct axé sur l’exploitation minière et les sciences de la terre. Outre les deux centres des sciences à Sudbury, Science Nord dirige aussi une unité de production primée de films grand format, ainsi qu’une unité de ventes et de services d’exposition qui réalise des expositions personnalisées et toutes faites aux fins de vente ou de location, à l’intention de centres de sciences, de musées et d’autres établissements culturels dans le monde entier. En partenariat avec l’Université Laurentienne, Science Nord a développé le seul et unique programme de vulgarisation scientifique de l’Amérique du Nord, un programme conjoint d’études supérieures de 10 mois. Dans le cadre de son mandat, offre des expériences scientifiques dans l’ensemble du Nord de l’Ontario, ce qui comprend des programmes externes dans les écoles et aux festivals, des camps scientifiques d’été et d’autres activités. Il exploite en outre une base permanente à Thunder Bay d’où il offre des programmes externes dans le Nord- Ouest de la province. Science Nord est une agence du gouvernement de l’Ontario. Vous pouvez obtenir de plus amples renseignements à ScienceNord.ca.

-30-

Communications avec les médias :
Heather McLean
Médias et communications
Science Nord et Terre dynamique
705.522.3701, poste 358
mcleanheather@sciencenorth.ca
sciencenorth.ca

Science Nord est une agence du gouvernement de l’Ontario et un organisme de bienfaisance enregistré (no 10796 2979 RR0001). IMAX® est une marque déposée d’IMAX Corporation.